Szalay Balázs aktív autóversenyzőként, és a Sportmarketing Ügynökség tulajdonosaként pontosan tudja, miről beszél, amikor azt mondja: nagy bajban van az autósport. A vak is láthatja, hogy a világjárvány miatt versenyek maradnak el, naptárak rendeződnek át, csapatok mennek csődbe, ami megpecsételi a sportág rövid távú jövőjét.
„Az elmaradó versenyek elmaradó marketing megjelenést jelentenek, ezáltal a versenyzők marketingértéke csökken – kezdte Szalay Balázs. – A támogatók is nehéz helyzetbe kerültek a világjárvány miatt, amely az autós és motoros szektort nagyon érzékenyen érintette, csökkentek az eladások, mindenhol jelentősen csökkent a marketing-büdzsé, ezáltal az egész motorsport veszélybe került. A költségek egy része továbbra is fennáll, mert bár versenyre nem utaznak el a csapatok, de a szerelőket, mérnököket a szebb jövő reményében fizetni kell. A legtöbb csapatnál elfogytak a tartalékok, és bár lassan elindulnak a bajnokságok, számítani kell rá, hogy ez kevesebb nevezővel történik majd meg, ráadásul az idén törölt versenyek rendezői sem biztos, hogy össze tudják majd magukat szedni a következő szezonra.”
A Formula-1-ben ezt úgy hidalták át, hogy a nemzetközi jogtulajdonos Liberty Media 1.4 milliárd dolláros tőkeinjekciót adott az F1-nek, amivel a csapatok átvészelhették verseny nélküli hónapokat. Ez az egyetlen sorozat egyébként, amelynek jóformán a léte függ attól, hogy rendezzenek versenyeket, egyrészt legalább nyolc futamot kell megtartani ahhoz, hogy világbajnokot hirdethessenek (ez jelenleg megvan a bejelentett európai naptárral), másrészt ha 15 nagydíjnál kevesebből áll a versenynaptár, az F1-et közvetítő tévécsatornáknak a szerződésük alapján kevesebb jogdíjat kell fizetniük. Ami azt jelentené, hogy jelentős bevételtől esnének el a csapatok.
„A motorsportban ez a megoldás teljesen egyedülálló, ilyesmi a többi szakában, a többi sorozatban elképzelhetetlen lenne – folytatta Szalay Balázs. – Hogy mi lehet a megoldás? A gazdasági helyzet rövid távon nem fog megoldódni, emiatt az egész autósport átrendeződhet, sok kiscsapat tönkremehet, új generáció jöhet és kerülhet reflektorfénybe. Abban azonban lehet bízni, hogy két-három éven belül helyreáll a rend a motorsportban is, amely azonban addigra biztosan megújul.”