A széleskörű megállapodás része az AI, a felhő alapú és laptopra érvényes partneri jog.
Az NBA és a technológiai órás, a Microsoft újgenerációs, közvetlenül a fogyasztónak szóló streaming platformot fejleszt, amely a nézőknek személyre szabott játékokat és egyéb tartalmat kínál.
A Microsoft és az NBA Digital — az NBA és a Turner Sports közös médiapartneri társulása – a Microsoft Azure felhőszolgáltatását használva hozza létre az új platformot. A technológiai frissítés a gépi tanulást és a mesterséges intelligenciát (AI) használja majd, hogy biztosítsa a felhasználóra szabott és lokalizált élményeket az NBA nemzetközi szurkolói bázisa számára.
Integrálja továbbá az észak-amerikai kosárlabda bajnokság különböző termékeit és szolgáltatásait, mint például a League Pass előfizetés, amely hozzáférést biztosít a nem sugárzott mérkőzésekhez, jegyekhez, reklámajánlatokhoz és a közösségi médiához.
A Variety szerint az új szolgáltatáson megjelenő tartalmak között lesznek archív meccsek, valós idejű statisztikák, alternatív hang és videó feedek, videójáték-elemek. Az NBA jutalmat is kínál a szurkolóknak az interaktivitásért.
Az NBA azt nem árulta el, hogy mikor indul a streaming platform, de a szolgáltatás része egy többéves, széleskörű partneri kapcsolatnak a liga és a Microsoft között, amely a 2020-2021-es szezontól indul.
A komplex megállapodás alapján a Microsoft az NBA technológiai partnere lesz. Továbbá a technológiai óriás exkluzív kategóriai státuszt szerez AI-ben és non-exkluzív jogokat a felhő és laptop kategóriában az NBA, a WNBA, az NBA G Liga, valamint az Egyesült Államok válogatottjai tekintetében is.
Mindemellett a jövő szezontól a Microsoft lesz a névadó partner az NBA Drafton, és társpartner olyan kiemelt eseményeken, mint az NBA All-Star Game.
A két szervezet tervezi még, hogy további kutatja a lehetőségeket arra, mily módon használhatják fel a technológiát az NBA üzleti és sportvonulatának erősítésére.
„Ez a partneri kapcsolat a Microsofttal segít majd nekünk újraértelmezni a szurkolóink NBA-vel kapcsolatos élményeit” – mondta az NBA komisszár Adam Silver. „A Microsofttal való együttműködéssel az a célunk, hogy személyre szabott tartalmat szolgáltassunk, így a szurkolóink, akár ott vannak az NBA-csarnokokban, akár a világ bármely más pontjáról követnek minket, elmerülhessenek a mérkőzés minden aspektusában, és közvetlen kötődés alakulhasson ki a csapataink és a játékosok iránt.”
Ezzel a megállapodással egy újabb észak-amerikai liga csatlakozott a Microsoft partneri portfóliójához, ahol már ott van az NFL, amely épp márciusban hosszabbította meg a korábbi szerződését.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az NBA AI-partnerei lehetünk” – tette hozzá a Microsofttól Satya Nadella. „A Microsoft Azure személyre szabott élményeivel mi együtt közelebb hozhatjuk a szurkolókat a mérkőzésekhez és a játékosokhoz, akiket szeretnek.” Ez a kereskedelmi megállapodás az egyik legjelentősebb, amit nagy sportszervezet kötött azóta, hogy a koronavírus-járvány miatt leállni kényszerültek a bajnokságok és élő sportesemények. AZ NBA szezonját március 11-én függesztették fel, és a liga még nem nyilatkozott arról, mikor folytatja.
Forrás: SportsPro Media