Getty Images
A mobil platform a szurkolókat és a kommentátorokat köti össze az élő események alatt.
Az amerikai Nascar sorozat az első, amely alkalmazza a Facebook új „helyszíni szurkolói kötődés” applikációját.
A Facebook termékkísérletek csapata által kifejlesztett platform lehetővé teszi, hogy a felhasználók kommunikáljanak néhány kiválasztott helyszíni kommentátorral az élő sportesemények alatt, másod-képernyős élményként. A Nascarral létrejött kapcsolat révén a vendégkommentátorok interakcióba lépnek a szurkolókkal, és olyan eszközöket használhatnak, mint a szavazás vagy a kérdés-válasz.
A Venue névre hallgató applikációt a Twitter kihívójaként pozícionálták, sokkal személyre szabottabb platformot kínál, oda-vissza kommunikációt lehetővé téve a szurkolók és a moderátor között is.
A kommentátorok és a vendégek is összekapcsolódhatnak a szurkolókkal a verseny bizonyos pillanataiban, a felhasználókat értesítik a fontos történésekről.
A platformot a Nascar Supermarket Heroes 500 versenyen tesztelték a Bristol Motor Speedway-en május 31-én.
„A Nascar visszatérésével a Venue egyedi és izgalmas módját kínálja a szurkolóknak, hogy szerte a világban összekacsolódjanak a többi rajongóval, a saját otthonuk kényelméből és biztonságából” – mondta Tim Clark, a Nascar digitális részlegének vezetője.
„A Nascar az innovációra épül, nem is lehetnénk boldogabbak, hogy egy ilyen nagyszerű partner, mint a Facebook újonnan kifejlesztett platformját használjuk.”
Ime Archibong, a Facebook kísérleti divíziójának vezetője hozzátette: „A Facebook azért indítja el a Venue-t, hogy összehozza az élő események szervezőit és a szurkolókat, elsőként a Nascaron. A digitális tér összeköt bennünket, amikor személyesen nem lehetünk együtt, a Venue kiváló módja annak, hogy együtt érezzünk, lélegezzünk a szurkolókkal, miközben ők egy élő eseményt néznek.”