Getty Images
Gareth Balch szerint az online brand költés megnövekedhet a Covid-19 okozta leállás miatt.
A digitális szponzoráció az innováció remek lehetősége, ugyanakkor a sportmarketing legalulértékeltebb eszköze is, állítja a Two Circles ügyvezetője, Gareth Balch.
A SportsPro Insider Series alatt Balch elmondta, hogy a sport üzletág 13,7 milliárd fontot veszített a nem realizált szponzori bevételek miatt 2019-ben, amit nagyrészt annak köszönhet, hogy nem tudta, hogyan tegye pénzé az összegyűjtött online felhasználói adatokat.
Ez a szám, véleménye szerint, nagyjából 28 százaléka a teljes sportszponzori költésnek a tavalyi év során, ami több mint 35 milliárd fontra emelkedett.
Miközben a jogtulajdonosok továbbra is küzdenek a koronavírus miatti törlések és halasztások miatt, Balch azt mondja, a leállás utáni legnagyobb kérdés az lesz, melyik brandet válasszam, és megnöveljem-e a digitális tartalomra fordított költést.
„A digitális szponzoráció a legkevésbé kihasznált, eladott, alulértékelt szektor a szponzori csomagokban” – mondta Balch. „A sportesemények egyre több nézőt vonzanak digitálisan, egyre nagyobb adatbázist építenek, de nem tudják, hogy tegyék pénzzé mindezt.”
„A szponzoráció lehetőséget ad az adatok pénzzé tételére. Habár a rendelkezések ma már sok mindent korlátoznak, a szurkolók és a sportszervezetek közötti kapcsolat értéke a digitális platformon, aktuálisabb és értékesebb, mint valaha. A lehetőséget kell meglátni ebben a soha nem tapasztalt válságban, hiszen az érdeklődés nő, bár még nem használjuk ki megfelelően pénzügyi szempontból. A sportszponzoráció a már meglévő csomagjaiban egyre inkább megjelennek a digitális eszközök is, érezhető a változás, hogy mit vesznek a cégek és milyen cégek veszik ezeket.”
A Two Circles saját adatai szerint a sportszponzorációra fordított teljes összeg 2018-ról 2019-re 44,3 milliárd dollárról 46,1 milliárd dollárra nőtt. Balch szerint azonban ez az összeg, amelyet a járvány valószínűleg jelentősen visszavet, nincs egyenletesen elosztva az egész iparágban.
„Sok értéket generálunk” – folytatta Balch. „Ám mégis ez az egyik legnagyobb elszalasztott lehetőség a sportszponzorációban az elmúlt tíz évet tekintve. A sportszponzoráció jelentősen nőtt tíz év alatt, dollármilliárdokkal évente, de mindezt úgy, hogy a nagyok még nagyobbak lettek, a közepesek és kicsik pedig szenvednek. Ez a valóság. Ha nem vagy nagynév, nehezen találod meg a szponzorációs lehetőséget, és hiába a sok kiváló innováció, kőkeményen meg kell dolgozniuk a lehetőségért.”